Persoanele care-şi fac selfie-uri pot fi împărţite în trei categorii: comunicatorii, cei care-şi fac reclamă singuri (lăudăroşii, dacă preferaţi) şi autorii de biografii. La această concluzie au ajuns oamenii de ştiinţă americani, care au făcut un experiment pe câteva zeci de voluntari, pentru a afla ce anume determină un om să-şi facă singur o poză şi s-o distribuie apoi prietenilor de pe reţelele sociale.

Autorii studiului au rugat 46 de voluntari, dintre care trei sferturi erau femei, să citească 50 de declaraţii şi să spună apoi dacă sunt de acord cu ele, dacă dimpotrivă, le dezaprobă sau dacă le sunt pur şi simplu indiferente frazele respective. Toate declaraţiile începeau cu formula “Îmi fac selfie-uri şi le distribui pe reţele”, continuările fiind diferite.

Comunicatorii sunt persoane care îşi fac selfie-uri şi le distribuie apoi pe Internet în special pentru a începe conversaţii cu prietenii de pe reţele. Cu alte cuvinte, pentru a stârni dezbateri ca o formă de socializare.

Persoanele din a doua categorie, cele care-şi fac reclamă singure, lăudăroşii, aşadar, sunt obsedate mai degrabă de propria imagine, pe care şi-o controlează frecvent.

În fine, aşa-numiţii autori de biografii sunt cei care-şi fac selfie-uri pentru a vedea cum evoluează în timp. Persoanele din această categorie fac selfie-uri ca o formă de auto-descoperire şi încearcă să înveţe astfel să accepte cine sunt.

Conţinutul integral al textului poate fi citit aici:

https://www.rfi.ro/stiinta-92510-studiu-oameni-selfieuri

  • Din aceeaşi categorie:

Divertis: cum funcționează salteaua care detectează infidelitatea? – http://e-dermatologie.md/divertis-cum-functioneaza-salteaua-care-detecteaza-infidelitatea/