Generalități

Superoxid dismutaza (SOD) este o enzimă ce revitalizează celulele și reduce rata distrugerii lor de către radicalii liberi. SOD există, în mod natural, în orz, broccoli, varză de Bruxelles, varză obișnuită, germeni de grâu, pepene galben și multe alte plante verzi. Grație eforturilor oamenilor de știință, s-a reușit extracția acestei enzime în vederea utilizării ei pe cale topică, pentru tratamentul unor afecțiuni cutanate. Astfel, sub egida Companiei Life Science Investments (LSI) a fost obținută o SOD inedită, extrasă din roșii verzi, adică necoapte. Produsul final care a rezultat din această cercetare se numește Sodermix cremă. Acționând la nivelul epidermei, prin blocarea cascadei mediatorilor inflamației, și având proprietăți antiinflamatorii, antifibrotice şi antipruriginoase bine documentate, produsul se bucură de un succes enorm în practica dermatologică.

Indicații

1. Prevenirea și tratamentul cicatricilor cheloide și hipertrofice.
  2. Fibroza post-radioterapie.
  3. Pruritul asociat altor afecțiuni dermatologice cronice.

Exemple practice

Crema Sodermix este binevenită în:

• Acneea vulgară. Scopul aplicării: prevenirea cicatricelor postinflamatorii inestetice. În acest sens, crema poate fi utilizată atât separat, cât și împreună cu alte remedii topice – acid azelaic, acid boswelic, acid glicirizinic, acetat de zinc, pirytionat de zinc, hialuronat de zinc etc.
  • Diverse dermatite și eczeme, inclusiv dermatita atopică. Scopul aplicării: calmarea pruritului, diminuarea semnelor inflamatorii. În acest sens, crema poate fi utilizată atât separat, cât și împreună cu alte remedii topice – mometazonă, tacrolimus, pimecrolimus, emoliente etc.
  • Diverse iritații cutanate, inclusiv după peeling-uri, laseroterapie, arsuri termice și solare etc. Scopul aplicării: calmarea învelișului cutanat, diminuarea fenomenelor inflamatorii. În acest sens, crema poate fi utilizată atât separat, cât și împreună cu alte remedii topice – antiseptice, acid glicolic, dioxid de titan etc.

Mod de utilizare

De obicei, se aplică de două ori în zi, dimineața și seara, masând uşor zonele afectate. Având o textură moale și fină, crema se absoarbe excelent în zona aplicării, fără a lăsa urme vizibile. Durata de utilizare variază de la o persoană la alta (de la câteva zile până la câteva săptămâni sau chiar luni).

Mod de prezentare

Tub a câte 30 g.

Pentru mai multe detalii, adresați-vă medicului sau farmacistului. În Republica Moldova, crema Sodermix este distribuită sub egida Biessen Pharma și poate fi achiziționată în lanțul de farmacii ”Farmacia Familiei”.